Ragyogó jövő (No night is too long)
A port.hu tartalma szerint...
"Az ifjú és tehetséges Tim Cornish ígéretes élete saját szenvedélyének csapdájában reked, mikor Tim egy túlfűtött szerelmi háromszögbe, és ez által egy gyilkossági ügybe keveredik."
Ennyi. Se több, se kevesebb. Mármint szerintük!!!
Nos, a főhősről, Timről, sok minden kiderül, de az, hogy tehetséges, az nem. Az első negyed óra körülbelül az a típusú szenvedés, amikor egy belső kis hang azt súgja neked, hogy muszáj végigülnöd a tehenekről szóló hét órás művészfilmet, mert az IQ-d több, mint egy félig penészes fejessalátáé és márpedig a művészfilmet a magas intellektus értékeli. A főhős, aki igazából egy bosszantó, kis... nem... még nem... *mély lélegzet*... szóval a főhős úgy beszél nekünk (vagy valakinek mögöttünk, de idegesítően E/2-ben), mintha ez majd valami esssszméletlen csavart jelentene a film végén, mikor is a kamera megfordul és rájövünk, kinek nyomja a mindentmegvallós bűnbánatot, de.... Hát maradjunk annyiban, hogy ez tényleg csak a film végén derül ki.
Viszont tizenöt perc kínszenvedés (körülbelül, nem tudom, elveszett az időérzékem az első snitt után) után megjön az a jelenet, amire minden yaoista szíve vágyik: a szexjelenet. Na, az üt. Így akarok meghalni. Mármint nem homoszexuális pasiként, hanem ilyen orgazmussorozatok közepette.
Aztán az egész film elmegy abba az irányba, amikor félresiklik egy szerep egy tehetséges és egy... kevésbé tehetséges szerepező között. Biztos, volt már olyan élményetek, amikor a szereppartner annyira nem tudott férfi karaktert adni, hogy újraértelmezte a feminin uke dimenzióit és életrekeltette a hisztispuncikirálylány picsogómozgópofoncéltáblát. Amikro a seme karakter csak azért nem üti meg, mert kislányokat verni bűn. Akkor is, ha a szülei a végtelenségig elkényeztették és a kislány makrancossága ön- és közveszélyes lett. Nos, Tim ilyen. A hisztéria magasiskoláját mutatja be eszméletlen, ősidőkben gyökerező tehetséggel (ohóóó, értem már, port.hu, értem már....) kihisztizve partnerétől egy szerelmi vallomást és egy alaszkai utat, mindezt a szentté avatott mártírok áldozatkészségével tűri, maaajd, ha ez nem elég, Alaszkában becsajozik. Partnere ezt némi epéből feltörekvő keserű agresszióval elutasítja, mire Tim sziklafallal hárít. Értsd: exét úgy ellöki, hogy az egy pillanatra meggondolja a freskóvá alakulást, de végül inkább vérző fejjel összenyuklik. Tim becsülettel menekül, hogy megtalálja álmai nőjét és mikor nem találja, inkább összejön egy drogos pasival. Itt kezdődnek a bonyodalmak és itt éri el a film azt a szintet, hogy az állam tisztelegve a földrezuhant a csavartól és elidult Hawaii-ra nyaralni. Nem lövöm le, hatalmas csavar van a film kb. kétharmadánál, ami úgy őszintén szólva jól esett a kis szívemnek, nem úgy, mint a film vége. SPOILER: a kis görcs túléli.
Na és akkor most jön:
Hát ez a kis nyomorék olyan tenyérbemászó, amilyet én még nem éltem! Bella Swan hozzá képest Teréz anya az önzetlenségével, hát a görcs gebedjen bele ebbe a selejtbe... Normál esetben, ha azt látod, hogy az illető szakít a párjával, akkor nem azon drukkolsz, hogy a párjának (akkor már ex) sikerüljön első lendülettel megfojtania.... És ezzel mindent elmondtam.
A film művészi kvalitásairól érdemben nem tudok nyilatkozni, de ránézésre én mondjuk előbb tippeltem 80-as éveknek, mint 2002-nek, de lehet, csak magamat próbálom fiatalítani. A vágások meg a többi... Nos, Oscarra nem jelölték... :D
Összegezve azt tudnám mondani: a fordulat miatt egyszer megéri megnézni, de szerintem senkinek se lesz a kedvence.
Ajánlo:
https://youtu.be/ABlQy2g0Klo?list=PLFQg4mqcUOI-5Dynjix9EhOMAEBiP1af2